Zondag 12 april 2015 - Reisverslag uit Vyatskiye Polyany, Rusland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu Zondag 12 april 2015 - Reisverslag uit Vyatskiye Polyany, Rusland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

Zondag 12 april 2015

Door: CROT

Blijf op de hoogte en volg Ton

13 April 2015 | Rusland, Vyatskiye Polyany

Een zondag met veel plaatselijke ervaringen.
Na een heerlijk ontbijt zijn we met de pastor en zijn gezin (9 kinderen) naar de kerk gegaan en daar hebben we de paasdienst mee mogen maken. Dit was een bijzondere ervaring want er is door het koor gezongen die weer begleid werden door diverse muziek instrumenten. We hebben drie sprekers gehad die elk de opstanding van de Heere Jezus en de noodzaak van de persoonlijke opstanding uit genade hebben benadrukt. Ook zijn er gedichten voorgedragen en hebben we metelkaar diverse liederen gezongen. Tevens hebben wij met ons vieren weer enkele liederen gezongen en dan is het altijd weer een kippenvel momentje als wij een Nederlands lied aan het zingen zijn en de kerk valt in zijn geheel in bij het refrein. Dat geeft altijd weer een bijzondere verbintenis weer.
Nadat we tussen de middag een overheerlijke lunch/diner hebben genuttigd zijn Otto en Cees met een groep meegegaan naar een naburig dorp (Sosnovco) waar een evangelisatie post is en hebben daar een dienst beleeft waar Cees ook enkele woorden heeft gesproken en waar ze ook weer gezongen hebben.
Terwijl René en Ton meegewerkt zijn naar een ander dorp (Sludka) waar ook een evangelisatie post is en waar we ook gesproken en gezongen hebben.
De weg naar deze dorpen was bijzonder slegt en daar hoop ik ook wel een foto van mee te sturen.
Toen we weer allemaal terug waren zijn we bij elkaar gekomen in de kerk waar we met elkaar hebben gegeten. Na de maaltijd hebben we met elkaar gesproken over ons leven in Nederland en onze kerken. Tevens hebben we via de beamer wat foto's laten zien, ook hebben we wat laten zien van onze reizen die we al hebben gemaakt.
Het was een bijzondere zondag die ons nog lang zal heugen.

• 13 April 2015 - 13:41

Jannette De Gast:

Hallo Ton,

Hoe is het er mee? ik heb pa hier en wij vinden het leuk om jou even een berichtje te sturen.
    Johan heeft pa gebeld en wat uitgelegd, en nu zijn wij benieuwd of dat dit bericht ook bij jou aankomt.
    Nog iets , Jos krijgt helemaal geen mails van jullie , kun jij daar wat aan doen.

liefs van pa en Jannette

• 13 April 2015 - 14:06

Ton:

Hallo Ton,

Hoe is het er mee?. Ik heb pa hier en wij vinden het leukom jouw even een berivhtje te sturen.
    Johan heeft pa gebeld en wat uitgelegd, en nu zijn wij benieuwd of dat dit bericht ook aankomt. Nog iets, Jos krijgt helemaal geen mails van jullie binnen, kun jij daar wat aan doen?

liefs van pa en Jannette

• 13 April 2015 - 15:20

H.v.d.Kreeke:

Broeders,
    Wat fijn dat jullie dit week-end zo goed zijn opgevangen.Als wij het goed hebben begrepen hebben jullie geen gebrek gehad aan lichamelijk-en geestelijk voedsel.Beiden heel belangrijk om jullie missie te kunnen volbrengen.Wat geweldig Cees dat je daar nog een paar woorden hebt mogen spreken.Een paar eenvoudige woorden kunnen het leven van iemand soms totaal op z'n kop zetten.Weet jongen dat we aanhoudend voor jou en je makkers bidden.En ook de mensen die op jullie wachten vergeten we niet.
    pa en ma v.d.Kreeke

• 13 April 2015 - 21:45

Ton Van Maanen (HVVC):

Ja wij kunnen jullie berichten lezen en nee ik kan nu niet doen dat Jos geen mail krijgt, maar dat kan hij wel zelf want links onderaan op de site staat hoe hij zich zelf kan aanmelden, en dat kan een ieder doen die graag deze mails ontvangt.
    Groet vanuit Seberië van Ton.