Maandag 13 april 2015 - Reisverslag uit Medvedskoye, Rusland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu Maandag 13 april 2015 - Reisverslag uit Medvedskoye, Rusland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

Maandag 13 april 2015

Door: CROT

Blijf op de hoogte en volg Ton

13 April 2015 | Rusland, Medvedskoye

Vandaag zijn we het Oeral gebergte overgestoken en dat is een hele ervaring rijker.
Nadat we vanmorgen eerst een uitgebreid ontbijt hebben gehad en zeer vriendelijk zijn uitgezwaaid zijn we aan ons tweede deel van de reis begonnen en dat is naar Irkutsk een reis nog van 4300km. We wilde proberen om voorbij Tsjeljabinsk te komen en dan zijn we ook door de Oeral heen.
Het is ons gelukt en we staan nu in Medvedskoye en dat is zo'n 120 km ten oosten van Tsjeljabinsk. Hier zijn we erg blij mee omdat we nu goed op schema liggen.
Op deze route hebben we wel diverse ongelukken gezien en bij sommige gaan onze gedacht uit naar het welzijn van de bestuurders. Het Oeral gebergte is niet erg hoog, de hoogste berg die we gehad hebben is 650m hoog, echter de weg is maar zeer matig en wij zouden zeggen hij is echt slegt.
Op deze weg gebeuren er ook nogal een ongelukken en daar hebben we ook wat van gezien. Ook hebben we nog een brand gezien maar konden niet goed onderscheiden wat er precies in brand stond.
Ook blijf je er over verbazen wat hier allemaal op de weg rijd en mag rijden. Ik hoop daar ook nog wel wat foto's van bij te doen.
We hebben dus een voorspoedige dag gehad en liggen op schema om B.l.e.w. Vrijdag in Irkutsk aan te kunnen komen.
Nu gaan we gouw slapen want het is morgen weer vroeg dag. Als het licht wordt willen we weer verder gaan rijden.
Vriendelijke groet van ons allen uit Siberië.

• 13 April 2015 - 21:47

Evert & Ria :

Beste mannen,

Wat fijn dat jullie zo,n mooie bijzondere zondag gehad hebben.
    Hebben jullie alle vier zulke prachtige zang talenten?
    Weten we als jullie dv thuis komen nog een goed mooi mannenkoor voor jullie!! haha
    Ik zit er ook op dus.............
    Maar voorlopig zijn jullie nog niet thuis.
    Hoorde van Mien dat ze je nu toch al erg mist t is saai zonder jou!
    nou daarmee is je dag als je dit leest toch weer heel goed.

Serieus, we hopen dat jullie veel zegen op jullie arbeid mogen ontvangen jongens!
    Geniet van al het bijzondere en de prachtige natuur en cultuur soms om je heen.
    Dit zie je niet alle dagen.
    Wees voorzichtig op de weg rustig aan!
    Ontvang weer een hartelijke groet uit Gouda!

• 13 April 2015 - 22:01

Henk De Kock:

Beste Ton en overige reisgenoten,

Hartelijk dank dat jullie mij op de hoogte willen houden van deze bijzondere reis. Eigenlijk ben ik best wel een beetje jaloers op jullie. Als kind wilde ik al graag een reis met de Trans Siberië expres maken.
    De reis zal best een hele belevenis zijn. Het grappige is dat ik de hele winter al het weer volg in Irkutz en in Novosibirsk. Rusland is enorm met zijn vele tijdzone's. Vroeger was er een film van dokter Zivago wat ook in Siberië afspeelde ten tijde van de Russische revolutie van 1917. Daar moet ik aan denken wanneer ik jullie verslag lees. Op het nieuws was hier dat er in Siberië grote branden zijn die vaak door de lokale bevolking worden aangestoken. Volgens de berichten hier waren er zo'n 15 mensen door om het leven gekomen dus doe voorzichtig!

Nog een voorspoedige reis en straks een behouden thuiskomst.