Zondag 19 april 2015 - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu Zondag 19 april 2015 - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

Zondag 19 april 2015

Door: CROT

Blijf op de hoogte en volg Ton

19 April 2015 | Rusland, Irkoetsk

De Zondag in Irkutsk, een dag die anders is als alle andere dagen. Ook voor ons was deze dag anders als we gewend zijn en vaak meemaken bij de baptistische gemeentes. Dat is ook niet zo heel erg verwonderlijk omdat we hier bij twee calvinistische gemeentes zijn geweest. Dit is veel meer vergelijkbaar met een dienst zoals wij in Nederland kennen. Er is geen koor en er is ook maar 1 pastor die een preek houd. Wel hebben we voor de dienst iets mogen vertellen over onze missie en onze reizen. Tevens hebben we wat verteld over Nederland en hoe het bij ons in de kerk aan toe gaat. Tevens hebben we een stukje voorgedragen van ds M Karens over 1 Petrus 5 vers 7. En dit is weer vertaald door Vera de dochter van Pastor Sergey. Bij deze sturen wij ook de link mee van de kerk en dan kunt u ook de preek van Pastor Sergey terug luisteren en kijken. http://зовхриста.рф/2015/04/19/ . Na de kerkdienst is een ieder weer zijns weegs gegaan terwijl we vaak gewend zijn dat we dan met elkaar Thee drinken en wat eten. Wij zijn met de pastor meegegaan om te eten en in de middag hebben we een wandeling gemaakt door deze wijk van de stad.
Om 5 uur hebben we de middagdienst gehad en toen hebben wij de kerk in een ander gedeelte van de stad bezocht. In deze kerk waren ongeveer 30 personen terwijl er s'morgen wel tegen de 50 personen aanwezig waren. Ook hier hebben we nadrukkelijk om adressen gevraagd voor de organisatie in Urk en er is ons beloofd dat ze een lijst met adressen op de mail zouden sturen.
Na de dienst zijn we weer teruggegaan naar de kerk waar wij slapen en verblijven waar we met elkaar hebben gebeden en een zegen gevraagd voor de lectuur die we achterlaten en onze terug reis dat we weer veilig en zonder ongelukken thuis mogen komen. Namens de vrouwen die er ook bij waren moeten wij onze vrouwen en kinderen hartelijk groeten. We hebben deze avond vast afscheid genomen omdat we morgen vroeg hopen te gaan rijden. We hebben afgesproken om de wekker op 4 uur te zetten en dan ook snel te vertrekken. Het is de bedoeling dat we deze week 5873 km afleggen en dan ook zaterdag in Zhitomir aan te komen om dan volgende week het laatste stuk naar huis te komen.
We hebben dus een goede zondag gehad en ook wel weer zin om richting huis te komen.
B.l.e.w. Hopen we morgen weer te berichten hoe ver we gekomen zijn en hoe het onderweg is verlopen.
Hartelijke groet vanuit Irkutsk.
CROT

• 19 April 2015 - 20:16

Til De Koning:

Hallo Cees en je drie reisgenoten,

Fijn dat jullie een goede Zondag gehad hebben en ik wens jullie voor volgende week
    een goede thuisreis toe.,kom gezond weer terug.

hartelijke groeten voor iedereen,
    Ma de Koning.

• 19 April 2015 - 20:18

Ingrid:

Hallo CORT,

Fijn om weer even mee te leven met jullie. Leuke foto's van de kinderen met de knuffels!
    Ook wij bidden weer voor een behouden trip naar huis. Hopelijk mag het allemaal voorspoedig verlopen.
    Met het thuisfront in Heinenoord gaat alles prima! We hebben een goed weekend gehad met z'n drietjes.

We zien uit naar jullie thuiskomst!

Lieve groetjes Eline, Tim en Ingrid.

• 19 April 2015 - 21:43

Geurt :

Broer Ton en mede reisgenoten

we volgen jullie hier elke dag
    ik heb grote bewondering voor wat jullie doen
    (zou best een keer mee willen)
    een goede en behouden reis terug
    ga met God

Gr Geurt en Marjan

• 19 April 2015 - 22:39

Jelle De Pater:

aan René en de anderen,

Gods zegen toegewenst op de terugreis en behoude thuiskomst.
    Doe de bekenden in zhitomir de groeten van mij.

HArtelijke groet

Jelle de Pater