Donderdag 23 April 2015 - Reisverslag uit Tambov, Rusland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu Donderdag 23 April 2015 - Reisverslag uit Tambov, Rusland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

Donderdag 23 April 2015

Door: CORT

Blijf op de hoogte en volg Ton

23 April 2015 | Rusland, Tambov

Vandaag is geen bijzondere dag al hebben we wel veel verschillende weersomstandigheden gehad. Zo hebben we vandaag zo'n gehad regen en sneeuw. Verder zijn we vandaag diverse malen gecontroleerd door de politie maar steeds bleek na grondige studie van onze papieren alles in orde te zijn. En mochten we weer doorrijden. Ton had 1 overtreding gemaakt en had ingehaald waar dat niet mocht en wordt daar ook voor aangehouden, echter toen hij met dollars wilde betalen was het niet meer nodig en mochten we weer doorrijden.
Wat wel bijzonder is en blijft is dat men hier zo gauw het droog genoeg is de bermen en de landen in brand steken om de opslag af te branden en dat geeft best wel een bijzonder gezicht. Ook hebben we 2 combines zien dorsen en wij hebben niet kunnen bekijken of bedenken wat men nu aan het dorsen kan zijn, maar misschien weet iemand van jullie het en dan lezen we dat graag in een reactie.
We zijn mooi opgeschoten en liggen net iets voor op schema en dat betekend dat als alles goed mag gaan we in de loop van zaterdagmorgen in Zhitomir (bij Kiev) hopen aan te komen.
Vandaag zijn we in het plaatsje Tambov aangekomen en hebben net door het stadje een mooie slaapplaats gevonden.
Allen de hartelijke groeten en tot schrijfs.
CORT

• 24 April 2015 - 12:16

Evert & Ria Ten Brinke:

Ha Jongens,
    Jullie even niet gevolgd, was weer even door een virusje bevangen overgeven ect.
    zal jullie onthouden verders.
    Als jullie maar nergens last van hebben onderweg!!
    Apart dat jullie uiteindelijk niets hoefde te betalen voor de "overtreding" GELUKKIG!!

Ik zal het eens aan Evert vragen als hij thuiskomt over dat dorsen.
    ( die heeft ook wel meer van die vreemde dingen ver weg gezien.)

Goede reis jongens verder!
    Gods zegen en bewaring!!

Een hartelijke groet uit Gouda weer!!

• 24 April 2015 - 21:30

Gerarddemik:

Hallo CROT mannen,

Fijn dat jullie op schema liggen. Ik zag de foto van die uitgebrande truck en de slechte weg en dacht: hoe kun je voor zulke omstandigheden een schema maken? Ik heb nog even gezocht wat voor gewas er momenteel daar geoogst wordt maar ik ben er niet achter gekomen. Hier gaat het zo z`n gangetje en de temperatuur vandaag was prima, en de bovenste laag grond van de tuin is al aardig droog. Doe ze de groeten in Zithomir d.v.

groeten uit jullie vaderlandje, Gerard, Gerrie, Leore en Joah.