Belarus - Reisverslag uit Geldermalsen, Nederland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu Belarus - Reisverslag uit Geldermalsen, Nederland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

Door: Ton van Maanen

Blijf op de hoogte en volg Ton

14 Maart 2016 | Nederland, Geldermalsen

Beste medereizigers en meelezers,
Het is weer zover en we zijn weer druk met onze voorbereidingen. "Zo de Heere wil en wij leven" hopen we weer een reis te gaan maken met lectuur voor evangelisatie en pastorale ondersteuning.
Dit jaar hopen we een reis te maken naar Rusland en Belarus (Wit Rusland), en onder andere de steden Sint-Petersburg en Minsk aan te doen. Omdat we drie plaatsen hopen te bezoeken hopen we ook met drie bussen te gaan en zes personen. De visa voor Rusland en Belarus zijn aangevraagd en hopen we onze paspoorten ook op tijd weer in ons bezit te hebben.
Tevens worden de voorbereidingen aan de voertuigen getroffen zodat we er alles aan doen om een veilige reis te hebben. zo moeten we kunnen slapen, de juiste banden en sneeuwkettingen hebben. ook voldoende beveiligd zijn tegen vorst en vooral ook donkere wegen.
Tijdens de reis hopen we u (jullie) weer op de hoogte te houden van alle wetenswaardigheden en bijzonderheden via dit medium "waar ben jij nu" en ook zullen we regelmatig iets posten op Facebook en Twitter.
Het doel van deze reizen is om Gods Woord en Zijn naam tot meerdere erkentenis te brengen en dat het evangelie vrucht mag dragen zodat God de eer mak krijgen. Dus ook ter ondersteuning voor het evangelisatie werk in Rusland zijn deze reizen en het verspreiden van geestelijke lectuur van belang.
Dit kan en mogen we niet doen zonder gebed en vertrouwen, en mogen wij ook u (jullie) vragen om dit werk op te dragen in u (jullie) gebeden en vooral ook een zegen vragen over de lectuur die we hopen te brengen.
Ook zult u begrijpen dat deze reizen geld kosten. Wij willen dan ook vragen of het voor u (jullie) mogelijk is om met ons de kosten van de reis te delen. De kosten voor brandstof, visums, overtochten en wat al niet meer moeten natuurlijk gewoon betaald worden. De ervaring heeft geleerd dat deze reis ongeveer € 4500,-- kost voor 3 busjes met 6 chauffeurs.
Hiervoor willen wij een beroep op u (jullie) doen om een bijdrage over te maken naar onze rekening NL09ABNA0481723447 ten name van St. HVVC te Urk onder vermelding van: Wit-Rusland.

De reis is gepland om op dinsdag 29 maart om 23:00 uur te vertrekken, dan hopen we op woensdag avond om 19:00 uur met de boor vanaf Stockholm naar Turku te varen om vervolgend donderdag aan het einde van de dag in Sint Petersburg aan te komen. Als de reis ook verder voorspoedig mag verlopen kunnen we vrijdag of zaterdag in Belarus zijn.

Als er weer nieuws te melden is dan hopen we weer van ons te laten weten.

Met vriendelijke groet,
René Vos

• 14 Maart 2016 - 08:42

Piet Pols:

Reis naar Rusland en Belarus,
    Vrienden een hele onderneming met als doel het evangelie met anderen te delen.
    Ver weg en kort bij, daarom van de gemeente Uden/Veghel van harte een goede voorbereiding voor jullie reis. Dat alles onder de leiding en bescherming van de Koning van de kerk mag zijn.

We zullen voorstellen om volgende week in Uden de collecte de bestemming
    te geven "Rusland en Belarus".

Hartelijke groet,
    Evangelist Piet Pols

• 14 Maart 2016 - 19:36

Evert Jan & Ria Ten Brinke:

Beste allemaal,
    Maar in t bijzonder René Vos en Jan de Bruin en Arie Vos,
    Wij wensen jullie een heel goede voorbereiding vast en Gods onmisbare zegen!
    een hartelijke mee reizende groet ( in gedachten)

H Gr tjes!