De vijfde dag - Reisverslag uit Belarus’, Wit-Rusland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu De vijfde dag - Reisverslag uit Belarus’, Wit-Rusland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

De vijfde dag

Door: De belarusjes

Blijf op de hoogte en volg Ton

03 April 2016 | Wit-Rusland, Belarus’

Zoals gisteren al vermoed werd hebben we gisterenavond nog een overheerlijke maaltijd gehad waarna we snel onder de dekbedden gekropen zijn. Wel zijn we toen even gescheiden geweest want Ton en Geertrui zijn op een ander adres gaan slapen.
Toen zij aankwamen op hun adres volgde er weer een hartelijke ontmoeting en konden ook daar een heerlijke douche nemen en we hebben allemaal heerlijk geslapen.
Nadat we vanmorgen zijn opgestaan volgde een heerlijk ontbijt van warme pannenkoeken gevuld met heerlijke room aangevuld met brood en worst terwijl ook de kaas niet ontbrak.
Ook Ton en Geertrui zijn weer terug gebracht zodat we ons allemaal gereed kunnen maken voor de kerkgang die om 11 uur aanvangt.
De dienst stond in het teken van de gasten die er waren waardoor er een iets aangepast programma was.
Na een welkom en groet heeft Jan de gemeente (ca 12 personen) toegesproken en heeft een gedeelte uit de bijbel behandelt met het thema "Mijn zoon! geef Mij u hart" uit spreuken 23:26.
Ook hebben we verschillende liederen gezongen die we allemaal gezamenlijk konden zingen wat ook hier in de kerk de verbondenheid bevestigde. natuurlijk hebben we ook diverse psalmen gezongen met bovenstem.
Jos heeft over ons verteld en ook zijn er verschillende vragen beantwoord. De totale dienst heeft ongeveer 3 uur geduurd.
Toen we weer bij de pastor terug waren hebben we weer genoten van een uitgebreide maaltijd. En deze middag hebben we een uitgebreide discussie gehad waar ook de gastvrouw en heer van Ton en Geertui aan deelnamen. En hier hebben we alle zaken besproken van kerk overheid en wereld vraagstukken en dan ging het vaak in drie talen wat het best wel vermoeiend maakt.
Na een laste maaltijd is de zitkamer weer omgetoverd in een slaapkamer zodat we zo lekker in bed kunnen kruipen. Met vriendelijke groet, Ton van Maanen en Geertrui zullen weer naar hun eigen plekje gaan en dan hopen we morgen weer te vertrekken naar Minsk.
Wij willen allen nog danken voor de vele bemoedigende, leuke en ook opbeurende reacties op de site.

We hopen morgen "bij leven en welzijn" weer te schrijven over de reis naar Minsk.

• 05 April 2016 - 08:40

Jelle De Pater:

Alles lezend mogen we toch wel zeggen dat de Heere met jullie mee reist.
    Allen nog een goede reis en hopenlijk mogen we elkaar nog weer in goede gezondheid terug zien.
    Hartelijke groet van mij en Annie