verwonderbare grensovergang - Reisverslag uit Vyborg, Rusland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu verwonderbare grensovergang - Reisverslag uit Vyborg, Rusland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

verwonderbare grensovergang

Door: Ton van Maanen

Blijf op de hoogte en volg Ton

25 April 2019 | Rusland, Vyborg

geliefde familie, vrienden en meelevenden.
gisteren zijn we in Stokholm geeindigd op de boot en op die boor hebben we een heerlijke nachtrust gehad. vanmorgen zijn we om 7 uur aangekomen in Turku en omdat we voorop stonden in de boot moesten we er ook als eerste weer af dus dat liep allemaal lekker snel. we zijn toen eerst tot Helsinki gereden waar we voldoende hebben getankt om in RRusland te kunnen komen. In Rusland kost namelijk de diesel maar de helft dus ongeveer 64cent. en dat scheelt een slok op een borrel. Snel weeer verder gereden richting de grens. we zijn deze keer niet naar de grote grens gereden (waar we anders over gingen) maar naar een kleindere grens iets verder naar het noorden. Dit was ons ook aangeraden door de heer Boer van de stichting HVVC uit Urk. Net voor de grens hebben we onze voertuigen nog aan eeen laatste inspectie onderworpen en ook de bedden opgemaakt, na gebed zijn we naar de grens gegaan om de grensoversteek te gaan maken.
Het was niet eerg druk aan de grens en we waren snel aan de beurt. Nadat we de gebruikelijke papieren hebben ingevuld en diverse hantekeningen hebben gezet zijn onze voertuigen aan de beurt voor een inspectie van de douane. goed gekeken voor en achter in de bussen en toen moets ook Rene natuurlijk zijn slaapplaats "op zolder" even openmaken. nadat alles goed bekeken was mochten we door naar het laatste loked en dat leverde verder geen vragen meer op zodat we uiteindelijk met een zeer voorspoedige grensovergang zo`n 2 uur later het douane terein weer konden verlateen om onze weg te gaan vervolgen.
De eerst volgende boodschap was Geld gaan wisslen en een data verbinding gaan kopen voor ons contact met de achterblijvers (jullie dus).
Dus zijn we snel naar Vyborg gereden om daar Geld te wisselen en onze "verbinding" weer tot stand te gaan brengen. (en als jullie dit lezen is dat dus gelukt).
Daarna hebben we ook onze voertuigen weer vol getankt waarna we weer klaar zijn voor het vervolgen van de reis.
we hopen vandaag voorbij st. Petersburg te komen om dan richting Mocow een slaapplaats te gaan zoek.
het is hier overdag nu mooi weer maar er is hier nog voldoende ijs en sneeuw zoals jullie op de foto`s kunnen zien, en of we het dan vanacht koud hebben gehad dat hopen we morgen weer te vertellen.
Wij danken in de eerste plaats de Heere en ook jullie allen voor het gebed en het meeleven en we hopen morgen weer van ons te laten lezen.
Met vriendelijke groet.
Rene, Jelle, Jos en Ton

• 25 April 2019 - 13:19

Louwe:

Mooi dat de grens zo voorspoedig is gegaan. Goede reis verder mannen!