Ukraine op doorreis. - Reisverslag uit Korosten’, Oekraïne van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu Ukraine op doorreis. - Reisverslag uit Korosten’, Oekraïne van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

Ukraine op doorreis.

Door: Ton van Maanen

Blijf op de hoogte en volg Ton

02 Mei 2019 | Oekraïne, Korosten’

Op aansluiting op het verhaal van gisteren zijn we dus nog "voorzichtig" een eindje verder gereden om een mooi slaapplekje te vinden en vervolgens heerlijk een paar uur te gaan slapen. Nadat de wekker ons om 5 uur had gewekt, hebben we opgewekt de reis weer hervat.
Na eerst eens 4,5 uur gereden te hebben, hebben we een stop gemaakt en een plan om het Lavra Holenklooster, wat ook op werelderfgoed in Kiev staat te gaan bezoeken. Een bijzonder bezoek met een indrukwekkende hoeveelheid gebouwen maar ook ondergrons gangenstelsel. Waar we ook diverse gebouwen en gangen bezocht hebben, en als "hoogte punt" zijn we ook nog even de klokkentoren in geklommen. Hier hingen maar liefs 24 klokken en ook allemaal aan touwtjes zodat de beiaard ze kan bespelen.
Na dit bezoek zijn we naar het park van Babi Jar gereden dat een heerdenkplaats is aan de massamoord van de Joden en zigeuners uit Kiev die als vergeldingsactie omgebracht moesten worden door de Duitsers.
Eerst hebben we hier wat gegeten en daarna nog even rondgelopen in het park, je voeld hier het "onbeschrijfelijke" leed dat hier geleden is en daar wordt je stil van...
Nadat we om 14:30 uur Kiev hebben verlaten zijn we snel naar Multiplex Global (een groot winkelcentrum) in Zhitomir gereden om daar met met onze "vrindin" Nina een kop koffie te gaan drinken wat heel gezellig was en waarbij er een heleboel remembers boven kwamen. Na dit intermezzo zijn we naar onze vrienden Kees en Tanja gegaan om daar te eten en de nacht door te brengen. Dit was een heerlijke maaltijd met een gezellig samenzijn waarbij er goede gesprekken gevoerd konden worden. Het was dan ook al weer snel tijd om naar bed te gaan om de volgende ochtend onze laatste etappe naar huis aan te vangen.
Na een goed ontbijt en heerlijke koffie zijn we om 9:15 uur weggereden en hoe het verloop van de etappe gaat daar hopen wij jullie weer in een volgend bericht over te vertellen.
Groeten van Jelle, Jos, René en Ton

Verslag uit: Oekraïne, Korosten’

Ton

Graag maak ik met medereizigers reizen die niet zomaar standaard zijn. Daarnaast wil ik graag broeders en zusters in het geloof ontmoeten over de gehele wereld en in het bijzonder in de voormalige USSR landen. Daarom reizen we voor de stichting HVVC vanuit Nederland richting het oosten.

Actief sinds 26 Feb. 2014