- Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Ton

22 Juni 2022 | Nederland, Waddinxveen

De reis begonnen.

Vandaag is onze reis begonnen om hulpgoederen te brengen naar de omgeving Zhitomyr, in Oekraïne. Van onze vrienden en bekenden uit de omgeving Zhitomyr kregen we vragen om hen te ondersteunen met goederen. Deze goederen omvatten onder meer (droge) voedingsmiddelen, medicamenten, incontinentie materiaal, maar ook praktische middelen zoals emmers etc. Met de beschikbare financiën die velen van aan ons hebben overgemaakt, maar ook de de vele goederen die aan ons zijn gegeven hebben we een tweetal bussen en een auto met aanhanger gevuld. We hebben zelfs een grotere aanhanger ter plaatse moeten organiseren door de vele spullen die ons zijn meegegeven.

Naast deze goederen reizen er ook een moeder met baby, een moeder met 4 kleine kinderen en een oma met gehandicapte (klein)dochter mee. Deze personen willen weer graag naar hun nu wat rustige leefomgeving, zodat we naast goederen-transport ook taxi zijn :).

De goederen brengen we naar een stichting die vanuit de plaatselijke kerkelijke achtergrond hulp verleent aan behoeftige mensen. Mensen die hulp nodig hebben in de oorlogssituatie die in Oekraïne heerst. Al is het oorlogsgeweld wat verder weg, het dagelijks leven is in grote delen van het land moeizaam, vooral voor minder bedeelden.

Het is, als alles mee zit, een kort durende reis, zaterdag hopen we weer terug te zijn. Via deze blog houden we u op de hoogte zodat u met ons mee kan reizen en ons en onze Oekraïense vrienden in gebed kunt gedenken.

Hartelijke groet,

Arjan, Renee en Arie Vos, Jelle de Pater, John en Jos van Maanen.

• 22 Juni 2022 - 22:06

Rene:

Een goede reis toegeweest.
    Met Veilige kilometer

We hopen dat de goederen en de mensen veilig aan mogen komen.
    En jullie weer veilig terug keren.

Groeten

• 22 Juni 2022 - 22:12

Gideon:

Voorspoedige reis. Dat hopen we altijd natuurlijk, maar nu toch een beetje meer dan anders, denk ik. Ervaring met oorlog heb ik gelukkig niet; maar dat het land waar ik zo vaak geweest ben, nu wel in oorlog is , en dat mijn vrienden daar naar toe gaan geeft het reizen toch wel een me een toch wel een meer bezorgd gevoel. Psalm 91.

• 22 Juni 2022 - 22:14

Nico Van De Poel:

Allen een goede en gezegende reis. Hopelijk verloopt alles naar wens.

• 23 Juni 2022 - 08:38

José:

Een hele goede reis gewenst en Gods onmisbare zegen!

Hartelijke groeten

• 23 Juni 2022 - 09:12

Herman:

Mooi om zo mee te leven. Goede reis en een behouden thuiskostem gewenst.

• 23 Juni 2022 - 11:26

Evert Jan & Ria Ten Brinke Gouda:

Een goede gezegende reis! en een behouden thuiskomst .
    Sterkte en voorzichtig op de weg. God bless you!!
    Hartelijke groet van ons.

• 23 Juni 2022 - 14:28

Mary-Ann Borggreve: