Rijden en wachten, of is het wachten en rijden - Reisverslag uit Berdyszcze, Polen van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu Rijden en wachten, of is het wachten en rijden - Reisverslag uit Berdyszcze, Polen van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

Rijden en wachten, of is het wachten en rijden

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Ton

23 Juni 2022 | Polen, Berdyszcze

Vandaag was het een dag van rijden en wachten. Na een voorspoedige rit door Duitsland en Polen kwamen we om ongeveer half 3 in het grensdorpje aan. Daar stond een file van ruim 10 kilometer te wachten om de grensoversteek te maken. Na een stukje voorbij de wachtenden zijn gereden werden we door Oom agent dringend vermaand in de rij plaats te nemen. Maar dat zou betekenen een grensovergang die wel eens meer dan een dag/dagen zou gaan duren. Daar zaten we niet echt op te wachten.

We hebben de stoute schoenen (wielen) aangetrokken en zijn tegen het inkomende verkeer in langs de rij gereden. Gelukkig deden ons verhaal en de magneetplaten met het vignet van Humanitaire hulp bij een andere agent voldoende om ons door te laten. Gelukkig konden we zo langs het grootste deel van de file, maar daarna begon het uren wachten voor de Poolse grenspost. Ondanks dat we in de “prioriteitenlijn’ stonden, duurde het uren. Ook de paspoortcontroles en het controleren van de geboorteakten van onze passagiers duurde erg lang. Eindelijk kregen we alles weer terug.

Waarna het volgende wachten begon. De rij voor de Oekraïense grenspost is ook erg lang, nu om half 9, staan we nog steeds in die rij en helaas nog niet vooraan.

Morgen hopen we aan te geven hoe die grenspassage is geweest en wat foto’s te plaatsen. De verbinding is hier op de grens erg matig.

Met vriendelijke groet,.

• 23 Juni 2022 - 20:38

Matthijs Tersteeg:

Succes met de stoute schoenen!

• 23 Juni 2022 - 22:06

René En Janneke:

Dag allemaal,
    Veel sterkte komende nacht. Hopelijk kunnen jullie tussendoor ook nog wat slapen.

• 23 Juni 2022 - 22:07

Evert Jan & Ria Ten Brinke Gouda:

Sterkte allemaal.
    Dat valt niet mee!
    Wachten ,wachten ,wachten.
    Maar jullie zijn al ver gekomen zonder ongelukken.
    Dankbaar!!

• 24 Juni 2022 - 09:08

J Harbers :

Wil je mij zsm uit de mailinglijst schrappen?

Ton

Graag maak ik met medereizigers reizen die niet zomaar standaard zijn. Daarnaast wil ik graag broeders en zusters in het geloof ontmoeten over de gehele wereld en in het bijzonder in de voormalige USSR landen. Daarom reizen we voor de stichting HVVC vanuit Nederland richting het oosten.

Actief sinds 26 Feb. 2014