de grote inzamelactie - Reisverslag uit Vianen, Nederland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu de grote inzamelactie - Reisverslag uit Vianen, Nederland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

de grote inzamelactie

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

23 December 2022 | Nederland, Vianen

Beste mensen die ons volgen en ondersteunen in de hulpgoederen actie voor Oekraïne.

Door Waardlanden en 3 andere organisaties en sHVVC is er een grote inzamelactie opgezet.

Hieronder de tekst:

1. Aanleiding

Sinds de start van de oorlog in de Oekraïne zamelen meerdere hulpverleningsorganisaties voeding en andere goederen in voor vluchtelingen uit de Oekraïne en achterblijvers in Oekraïne. De komende maanden worden zwaar voor de Oekraïners. In veel plaatsen is er geen elektriciteit, geen stromend water en geen medicijnen. Er is gebrek aan bijna alles. De Oekraïense winters zijn erg koud. De mensen hebben dringend hulp nodig.

2. Lokale voorgeschiedenis

Nieuw-Lekkerland heeft een oude band met Oekraïne. De CCR organiseert al 25 jaar uitwisselingsprojecten voor kinderen uit Oekraïne. Ook daarna onderhouden veel Lekkerlanders nog contact met hun voormalige logées.

In maart zijn GAiN en Waardlanden samen begonnen met de inzameling van goederen op het kringloopplein.

Daarna is ook de CRR aangesloten bij het initiatief. Daar gaan nu de pakketten heen. MeHoRo heeft vanuit Meerkerk meteen na de start van de oorlog transporten verzorgd naar Oekraïne met hulpgoederen.

De SHVVC is een hulporganisatie van een aantal vrijwilligers in de omgeving van West-Betuwe en Vijfheerenlanden. Ze rijden zelf naar Oekraïne.

3. De actie in vogelvlucht

Het doel is veel voedsel en drogisterijproducten in te zamelen om naar Oekraïne te kunnen sturen, of naar vluchtelingenkampen in de buurlanden.

Er is bij sommige partners beperkte capaciteit aanwezig om de hulporganisaties langdurig te ondersteunen daarom werken we met een Actiedag.

tot zover de gezamenlijke tekst.

We hebben intussen al een mooi aantal eerste hulp rugtassen voor aan het front en ook al een zending aggregaten hebben we te pakken.

Daarnaast zijn we ook druk bezig met het samenstellen van de voedsel pakketten en ook persoonlijke verzorging en hygiëne waar we nog steeds materiaal voor kunnen gebruiken.

Het is ook best spannend wat er woensdag 28 december 2022 allemaal wordt aangeleverd.

Ook wordt er hart gewerkt aan de voertuigen om ze winterklaar te hebben en ook voldoende licht is best belangrijk in deze donkere tijden.

Ook kunnen we U bijdrage nog nuttig besteden op rekeningnummer NL09 ABNA 0481 7234 47 van de stichting SHVVC voor het storten van het geld voor hulpgoederen, brandstof en tol.