voorbereidingen - Reisverslag uit Geldermalsen, Nederland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu voorbereidingen - Reisverslag uit Geldermalsen, Nederland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

voorbereidingen

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

18 December 2023 | Nederland, Geldermalsen

Wij zijn intussen weer met een grote groep har aan het werk en hopen eind december en 2 januari 2024 weer naar Oekraïne te gaan om humanitaire hulp te bieden. Maar daarvoor hebben wij uw hulp nodig! Door te doneren via deze link kunt u uw hulp bieden aan Oekraïense medemensen.

U kunt ook informatie vinden op https://noodhulpoekraine.sumupstore.com/

Wij gaan hulpgoederen brengen naar Kramatorsk en Soemy twee steden in Oost Oekraïne. Bijvoorbeeld eten, incontinentie materiaal, verzorgingsmiddelen, bijbels en andere benodigdheden en gereedschappen. Regelmatig valt de stroom in Oekraïne uit, daarom willen wij van het gedoneerde geld onder andere ook een aggregaat kopen. Zodat, onder welke omstandigheden ook, de Oekraïners kunnen eten. Om de Oekraïense mensen zo goed mogelijk te helpen richten we ons ook op medische hulpgoederen waar een grootte behoefte aan is. We hebben contact met de lokale mensen, die aangeven wat ze hard nodig hebben.

De Voedingspakketten samenstelling zoals wij ze mee op transport mee willen nemen naar Oekraïne is als volgt: Bijbel, Rijst, Macaroni, Zeep, Shampoo, Tandpasta, Zout, Meel, Paracetamol, Lucifers, Toiletpapier, Suiker, Vlees in blik: zoals Smak, Crackers, 2 Pakken Water, Waxinelichtjes, Oploskoffie, Bonen in blik, Thee, Reep Chocola. De kosten voor een voedingspakket zijn ongeveer 40-60 euro.

De eerste bus met aanhanger hoopt op donderdag 21 december te vertrekken naar Zjytomyr en zal ook inkopen gaan doen.Dan hoopt er een bus met aanhanger op 27 december te vertrekken die ook nog inkopen in Duitsland zal doen en dan door gaat naar Zjytomyr. daarna hopen er nog 4 voertuigen met aanhangers te vertrekken op 2 januari 2024. Brandstofkosten maken wij natuurlijk ook i.v.m de vele kilometers, die wij hopen af te leggen in de eerste week van het nieuwe jaar. Als u daarin bij wil dragen zou dat erg fijn zijn!

Uw bijdrage mag op rekeningnummer NL09 ABNA 0481 7234 47 van stichting SHVVC voor het storten van het geld voor hulpgoederen, brandstof en tol.

We hopen dat wij u zo een kleine indruk hebben gegeven van onze actie.

Hartelijk bedankt voor uw steun aan de Oekraïners!

• 21 December 2023 - 14:07

Gerard De Gans:

Beste Ton en andere hulpverleners,

Met bewondering lees ik jullie voorbereidingen voor deze reis.

Graag wil ik jullie Gods zegen toewensen. Psalm 121 past bij zo'n reis berijmd en onberijmd. Jullie zijn voor mij hedendaagse Pelgrims.

Mehoro

Gerard de Gans