Zaterdag 18 april 2015 - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu Zaterdag 18 april 2015 - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

Zaterdag 18 april 2015

Door: CORT

Blijf op de hoogte en volg Ton

18 April 2015 | Rusland, Irkoetsk

Excursie Baikalmeer

Vanmorgen om 7.30uur opgestaan ons opgefrist en beneden in de keuken ontbijt genuttigd. Om 9.00uur werden we opgehaald door Sergey de pastor en zoon Daniel en twee van zijn dochters om het Baikalmeer te gaan bezichtigen. We vertrokken met twee auto's richting het meer. Onderweg hebben we op diverse plaatsen gestopt om van het mooie uitzicht foto's te maken. Het meer was deels nog bevroren en aan de overkant zag je nog de besneeuwde toppen van de bergen. Halverwege de weg zat een museum over de geschiedenis, flora en fauna van het meer. In het meer komen diverse vissoorten voor ook leeft hier een zoetwaterrob. Al deze vissoorten en zoetwaterrobben waren in Aquariums te zien. Eenmaal buiten het museum zetten we onze weg voort langs het meer. Aan het einde van de weg die overigens doodliep bevonden zich diverse eettentjes met plaatselijke maaltijden o.a vis uit het meer. Sergey trakteerde ons op gerookte vis, varkensvlees, schapenvlees en koffie wat overig heerlijk smaakte! Hierna hebben we nog langs diverse souvenirsstalletjes gelopen. Nog even naar beneden gelopen langs het strand met ijsvlaktes om nog wat foto's te maken. Op de terugweg nog even gestopt om wat foto's van een beer in gevangenschap te maken. Eenmaal in Irkutsk terug moesten we nog wat souvenirs scoren die ze aan het meer niet hadden en ook voor Ton moesten we nog op pad voor een nieuwe 27mc bak omdat de oude niet goed meer functioneerde. Na heel wat te hebben rondgereden en gelopen is ook dit weer allemaal gelukt en konden we naar de kerk terug waar wij logeren. Na aankomst hebben René en Ton gelijk de nieuwe 27mc bak geïnstalleerd. Daarna nog even wat NOS journaal gekeken en koffie gedronken. Nu gaan we zo weer lekker slapen en hopen we morgen om 10.00uur weer fris naar de kerk te gaan.

Cort.

• 18 April 2015 - 20:30

Annie:

Nu Cees en de rest van het gezelschap.Het was een hele reis en je ziet er wel vermoeid uit maar dat kan ook niet anders naar zo lange reis.Ik hoop dat de terugreis ook voorspoedig gaat en jullie weer heelhuids thuiskomen.Nog veel plezier en de groetjes van mij