Weer allemaal bij elkaar - Reisverslag uit Reya, Oekraïne van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu Weer allemaal bij elkaar - Reisverslag uit Reya, Oekraïne van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

Weer allemaal bij elkaar

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

03 Januari 2024 | Oekraïne, Reya

Beste medereizigers en meelevende,

Gisterenavond waren de reizigers zo rond 23:15 aangekomen bij het hotel waar ze zouden overnachten.

Het is wel een goede maar korte overnachting geweest want om 5 uur ging de wekker al weer om nog snel even te tanken en om 5:15 uur weer verder te kunnen rijden. Dat is gelukkig allemaal goed gegaan en hebben we de laatste 200 km naar de grens voorspoedig afgelegd en stonden we om 7:40 uur bij de grens.

Het was er niet druk dus stonden we gelijk vooraan, echter wel in de verkeerde rij dus even achteruit tussen de betonblokken door en toen stonden we goed. Een korte controle en even een voedselpakket openen en we konden door van de Poolse douane naar de Oekraïense douane. Hier hebben we bij de verschillende loketten de juiste stempels gehaald en ook de invoerpapieren afgestempeld waardoor we een vlotte en snelle grensovergang hebben gehad. Want als je de grens kunt oversteken in 1 uur en 20 minuten is dat een unicum te noemen. En daar zijn we heel erg blij mee want nu moet er nog zeker zo’n 7 uur worden gereden voor dat de twee groepen bij elkaar zijn in Reya.

De groep in Reya treffen de laatste voorbereidingen zodat alles klaar is om morgen weer vroeg te kunnen vertrekken naar Kramatorsk. En dan moeten we ook denken aan de inwendige mens die natuurlijk ook goed verzorgd moet worden en daar heeft Yana voor gezorgd. Soep, brood, beleg en nog meer kregen wij mee.

Het weer is hier wat wisselvallig want we hebben wat sneeuw en regen door elkaar, omdat het zo rond de 0 graden is en dat is zeer verraderlijk weer dus moeten we extra goed oppassen hoe de weg is en daar onze rijstijl op aanpassen!

En dat er goed op de weg gelet wordt, is altijd van belang vooral ook als je rijst aan het eten bent en tussendoor even een foto wil maken, dan zit er soms zomaar een gat in de weg waar de chauffeur op moet reageren.

Maar we kunnen stellen dat er vandaag een vlotte reis is geweest en als eerste hebben we de scootmobiel kunnen afleveren. Daarna hebben we alle voertuigen weer getankt en hebben we de spullen voor Sumy gelost en voor Kramatorsk geladen.

Toen dat allemaal klaar was konden we nog even relaxed bij elkaar zitten voor dat we weer een voortreffelijk klaargemaakte maaltijd opgediend kregen en daarna uit de bijbel gelezen, gedankt voor de voorspoedige reis en de maaltijd. Een paar van ons hebben afscheid genomen van ons super gastvrije en hartelijke gastgezin.

Ook zijn de details voor het vervolg van de reis doorgenomen en zijn we naar onze slaapplaats gegaan.

Hier hopen we van een welverdiende nachtrust te genieten om morgen weer om 5 uur te vertrekken.

B.l.e.w morgen weer nieuwe bevindingen van onze reis.

Met vriendelijke groeten van ons allen.

• 03 Januari 2024 - 23:08

Govert-Jan:

Fijn dat alles zo voorspoedig verloopt. Een zegen waar we dankbaar voor zijn. Dank voor de berichten. Fijn zo mee te kunnen leven. Goede en gezegende reis de komende dagen. Blessings.

• 03 Januari 2024 - 23:32

Nico Van De Poel :

Dank weer voor de update.

Fijn dat de grenscontroles goed zijn verlopen.

Hopelijk verloopt de laatste fase ook positief.

Sterkte weer allemaal en goede en voorspoedige voortzetting van de reis.