Maandag 27 april 2015 - Reisverslag uit Lublin, Polen van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu Maandag 27 april 2015 - Reisverslag uit Lublin, Polen van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

Maandag 27 april 2015

Door: CORT

Blijf op de hoogte en volg Ton

27 April 2015 | Polen, Lublin

Beste lezers,
Vandaag en morgen hopen we de laatste 2000 km te maken en daar zijn we vanmorgen aan begonnen. Na een goede rustdag en een aangename zondag zijn we vanmorgen uitgerust opgestaan.
Gisteren hebben we s'morgens de morgendienst bezochten Reja bij Pastor Walek, daar hebben we ook Ed Rowse ontmoet uit Philadelphia die ook daar op bezoek was. Arno heeft voor ons als tolk gefungeerd. We hebben uit de kerk nog aangenaam met elkaar gesproken om vervolgens bij Kees en Tanja soep te gaan eten en nog wat gezellig bij elkaar te zijn.
Om 18:00 uur bevond de middagdienst in Zhitomir waar ook Jan en Margreet waren en heeft Jan voor ons de preek vertaald. Ook Nina en haar familie hebben we hier in de kerk ontmoet en zijn we uit de dienst met de jeugdvereniging mee geweest om in het park te gaan zingen. We waren daar met een grote groep van zo'n 30 mensen en dat was erg gezellig. Zo rond 22 uur zijn we weer naar het baken gegaan om vandaag goed uitgerust te vertrekken.
Vanmorgen hebben we wat huisraad van Jan en Margreet ingeladen wat alvast mee naar NL kon en een speciaal kruis wat voor de EO in Hilversum bestemd is hebben we ook ingeladen. Daarna bij het Anker nog even een begeleidende brief opgehaald, daarna nog snel even wat souvenirs gescoord om zo rond 10 uur de stad uit te rijden.
We hebben nog wel een keer getankt in UA en zijn daarna bij Chelm(PL) de grens overgestoken.
De grens passage is best wel goed verlopen. We zijn in 1,5 uur de grens gepasseerd, door het aandenken dat we bij ons hadden voor de EO wilde ze verder wel weten of we geen andere antiek of waardevolle spullen bij ons hadden maar na een grondige controle en uit en inpakken van de auto was alles weer in orde.
We zijn intussen dus in Polen aangekomen en hebben tot hiertoe een voorspoedige reis.
Zodra we weer op Hollandse boden zijn hopen we jullie nog mails te berichten.
Groet
CORT

• 27 April 2015 - 19:18

H.v.d.Kreeke:

Hallo mannen,

Nog een nachtje slapen en dan...........krijgen jullie geen cadeautjes omdat jullie jarig zijn maar mogen jullie de gekochte souvenirs uitdelen aan vrouw en kroost.Wat zal dat een belevenis zijn.We hopen dat de laatste reisdag even voorspoedig mag verlopen als alle voorgaande dagen.Voor wat betreft deze reis zal dit onze laatste reactie zijn.Voor morgen wensen we jullie veel HEIL en ZEGEN op weg naar Nederland.
    pa en ma v.d.Kreeke