Aangekomen in Tasjkent - Reisverslag uit Tasjkent, Oezbekistan van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu Aangekomen in Tasjkent - Reisverslag uit Tasjkent, Oezbekistan van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Tasjkent

Blijf op de hoogte en volg Ton

21 Oktober 2017 | Oezbekistan, Tasjkent

Vandaag hebben we de reis gemaakt van Almaty (Astana was een vergissing) naar Tasjkent on Oezbekistan. Het was een rit van 815KM over best wel redelijke wegen.we hebben dan ook een zeer voorspoedige reis gehad. In de morgen waren er onder ons die iets te enthousiast waren en dat hebben ze toen nog even moeten regelen met de agent die het er niet mee eens was maar dat weegt niet op tegen de rest van de dag die goed is verlopen met prachtig weer. Dit allemaal tot we aan de grens met Uzbekistan aankwamen. Toen was de snelheid er uit en zat het hek dicht en werdt er ongeveer 1 auto per doorgelaten. Jullie begrijpen dan wel dat we daar niet vrolijk van werden. Toen we bij het hek verteld hadden dat we toeristen waren en vandaag nog graag in Tasjkent wilde aankomen heeft hij ons een tijdje later uit de rij gehaald en mochten we voor gaan. Of dit heeft gescheeld dat weten we niet echt want het heeft alles bij elkaar toch nog 5 uur geduurd voordat we Uzbekistan binnen konden rijden.
De sfeer was goed aan de grens en ook onder elkaar gaat het erg goed. Je merkt dat deze landen ook niet gewend zijn om met toeristen om te gaan want er passeren en met ca. 2/3 in de week. Na een grondige controle van de douane beambten en na ca. 12 loketten die onze papieren moesten inzien en ook na het openen van de koffers mochten we doorgaan en konden we de verzekering voor de voertuigen gaan afsluiten. Toen dat ook weer klaar was (na goede onderhandelingen van Johan hadden we 40% korting voor twee voertuigen) zijn we naar Tasjkent geren en hebben na een rit van ongeveer 45 minuten door de stad ons Hotel bereikt waar we het weekeind hopen te verblijven. Daar hebben we ook onze contact persoon ontmoet en zijn we eerst in een plaatselijk restaurantje wezen eten. Het was een echt Uzbeeks gerecht en dat hebben we ons goed laten smaken.
Nadat we onze "zending" hebben uitgeladen zijn we terug naar het hotel gegaan om te gaan slapen en hopen morgen een rustdag te houden.
Wij hopen volgende week weer van ons te laten horen.
Vriendelijke groeten, Het "Stan"team

• 21 Oktober 2017 - 22:05

Ria Poortman Wessels:

We wensen jullie gezegende zondag.