hartelijk onvangst in Voronezj - Reisverslag uit Voronezj, Rusland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu hartelijk onvangst in Voronezj - Reisverslag uit Voronezj, Rusland van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

hartelijk onvangst in Voronezj

Door: Ton van Maanen

Blijf op de hoogte en volg Ton

27 April 2019 | Rusland, Voronezj

geliefde familie en volgers,
We zijn dankbaar en zeer tevreden over de reis die we gehad hebben. het was een mooie en voorspoedige reis.
En nu zijn we veilig aangekomen in Voronezj en hier tevens hartelkijk ontvangen. We hadden om 10 uur afgesproken dus zijn we om 5 uur opgestaan om de laatste drie en half uur van de reis te overbruggen. Het zonnetje kwam al vroeg op en het was ook rustig op de weg waardoor we een vlotte reis hadden. Nog snel even de tanken volgedaan en samen een oranje koeken gegeten (het is tenslotte koningsdag) om vervolgens naar het afgesproken adres te rijden. Daar zijn we hartelijk ontvangen en konden we gelijk aanschuiven voor het ontbijt. Na de eerste kennismaking en overleg zijn we naar de kerk gegaan om de eerste bus te lossen. We hebben afgesproken om de zendingen boeken die wij bij ons hebben over de drie kerken (niet geregistreede gemeentes) te verdelen. dit was op voorstel van de drie gemeente en dat gaf aan dat er een goede samenwerking is.
Na het lossen hebben we in de kerk gezamelijk een aantal liederen gezongen
waarna wij met elkaar op deze koningsdag ook het Wilhelmus 1-6 met elkaar tegehoren hebben gebracht en ik kan u vertellen dat het heel bijzonder klonk daar voor in een (bijna) lege kerk met begleiding van een vleugel.
Toen was het tijd om te gaan evangeliseren in het park en daar zijn we met een hele groep naar toe gegaan om de evangelisatie krant uit te delen. en dat ging goed, vele hebben de krant aangenomen en meegenomen. om ca: 14:00 uur zijn we naar de nieuwbouw van de kerk gereden om daaar te kijken wat er nieuw gebouwd wert en dat was niet niks. een mooi gebouw (zie foto`s) met een kerkzaal voor ca. 500 kerkgangers. daaarnaast nog een aantal zalen en lokalen voor de zondagschool. er wordt door de gemeenteleden hart aan gewerk maar er moet ook nog veel gebeuren voordat de kerk ingebruik genomen kan worden. Na deze bezichtiging was het tijd om naar de volgende kerk te gaan waar we ook verblijven met de paasdagen.(hier is het een week later pasen als bij ons) en bij aankomst moets er eerst met elkaaar worden gegeten. dus gelijk maar aan een heerlijke maaltijd met Pasta lekkere saus en natuurlijk taart na. Tijden de maaltijd is er overleg geweest want onze gastheer vond toch echt dat wij zijn Banya moesten proberen. Zeker na een lange reis was dit eingelijk wel een verplichting en hebben we dus maar niet tegengesproken. Nu kan ik vertellen dat we eerst maar even de rest van onze lading hebben gelost alvorens we gaar gestoomd zijn in deze banya, (zie foto) Na de banya en een heerlijke douche is het lekker om uit te rusten van de reis en om ons voor te bereiden op de twee komende paasdagen waarin we ook een bijdrage hopen te leveren aan de diensten zoals hier gebruikelijk door enkele liederen te zingen een christelijk woord te spreken en na de dienst wat over ons en onze thuisgemeentes te vertellen. We hebben morgen twee diensten en maadag is er een dienst. we hopen u maaandag weer te vertellen hoe het hier is verlopen en wij wensen u allen een goede en gezegende zondag.
Groet van uit het grote Rusland,
Jelle, Jos, Rene en Ton

• 27 April 2019 - 16:31

Mary-Ann:

Wat mooi, die beschilderde eieren.
    Heel bijzonder tweemaal Pasen vieren. Wens iedereen Zlig Pasen.

Mary-Ann

• 27 April 2019 - 18:19

Evert Jan & Ria Ten Brinke:

Jullie zien er nog fris en fruitig uit na zo,n lange lange reis zeg.
    Jullie doen veel ervaringen op zeg.
    Zeker apart mooi die eieren.
    We wensen jullie een goede zondag goede pasen toe!

H groet Evert & Ria

• 27 April 2019 - 19:07

A.Vos:

Fijn dat het allemaal zo goed is verlopen, en een hele goede ontvangst. Wij wensen jullie tevens goede en gezegende paasdagen toe. A&J