Zondag in Moldavië - Reisverslag uit Budeşti, Moldavië van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu Zondag in Moldavië - Reisverslag uit Budeşti, Moldavië van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

Zondag in Moldavië

Door: René, Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

21 November 2021 | Moldavië, Budeşti

Beste supporters en mee levende van onze reis,
Vandaag is het zondag en zijn we met ons vieren en het gezin van de pastor naar een evangelisatie post gegaan. Daar is in de eerste plaats gesproken over psalm 8 gesproken en ook gelezen door één van de jongeren.
Wij hebben daarna mogen spreken en hebben de groeten vanuit Nederland overgebracht en we hebben gesproken over “onze vader” vanuit Lukas 11 die over de gehele wereld gelijk is en het van onmisbaar belang is voor alle mensen dat we deze hemelse vader hebben tot onze toevlucht die God uit genade wil geven aan allen die hem te voet vallen.
Hierna is er een preek geweest over de kranken in Bethesda vanuit Johannes 5 vers 7.
Na de kerkdienst zijn we nog op bezoek geweest bij een eenzame man die vlak bij de kerk woont en zijn erf heeft opengesteld voor de mensen van de kerk om zo makkelijk naar de kerk toe te kunnen komen. Op de foto ziet u Geertrui met deze man.
Ook hopen we foto’s mee te sturen van de kerk van binnen en van buiten.
Deze kerk hebben ze in 3 weken gebouwd en dat is best een prestatie te noemen met 3 man en enkele jongeren.
De evangelisatie post is nu 2 jaar actief en ze proberen van hieruit ook meerdere dorpen te bedienen.
Ook zijn we nog bij de rivier geweest vanwaaruit ook Transnistrië te zien is aan de andere kant van het water.
intussen weer aangekomen in ons gastenverblijf waar Geertrui vanavond zurekool stampot hoop klaar te maken en dan komt de familie van de pastor bij ons “Hollands” eten.
Het was een indrukwekkende dag. En vanavond is het alweer “bonte” avond omdat we morgen weer verder hopen te gaan naar Ukraine.
We hopen jullie morgen weer te schrijven vanuit de Ukraine en dan te vertellen hoe de reis was.
Van ons de groeten vanuit Moldavië en tot schrijfs.

• 22 November 2021 - 08:20

JR Van Vugt Vdm:

Bijzondere ervaring en fijn om ze mee te lezen en mee te leven met onze broeders en zusters aldaar.
    Gods zegen over jullie reis 3n ook de zegen voor de mensen aldaar. Een behouden reis toegewenst

• 22 November 2021 - 08:35

Fam Ten Brinke:

Indrukwekkend de Zondag zeg.
    Een heel andere beleving maar 1 in het Woord mooi he!
    Zuurkool? Oeps jullie hebben ze gelijk wel straffe Hollandse pot voor gezet .
    Goede reis verder, en behouden aankomst ook daar. Gods Zegen in alles! Hartelijke groet van ons.