Van Moldavië naar Oekraïne - Reisverslag uit Budeşti, Moldavië van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu Van Moldavië naar Oekraïne - Reisverslag uit Budeşti, Moldavië van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

Van Moldavië naar Oekraïne

Door: Ton, Geertrui

Blijf op de hoogte en volg Ton

22 November 2021 | Moldavië, Budeşti

Aan allen die met ons meeleven.

Vandaag hebben we de reis gemaakt van Moldavië naar Oekraïne.
Na een heerlijk ontbijt en een hartelijk afscheid van onze gastheer Eduard en zijn vrouw Victoria en de kok (tante Nadia) zijn we om 9 uur vertrokken.
Het was een mooie reis en bij vertrek was het nog wat mistig maar die is al best wel snel opgetrokken en hadden we heerlijk zonnig weer. Het eerste stuk ging goed en we hebben een mooie route aangehouden echter deze bracht ons naar een grensovergang, die gesloten was. Het hek dat gesloten was bleef dicht en de douane beambte heeft ons aan het verstand gebracht, dat we veel verder westwaarts via een brug de grens over moesten steken en dat dit hier niet meer kon via de pond.
De weg verder oostwaarts was op bepaalde stukken best wel slecht (zoals op de foto te zien) en dat betekende dat de snelheid er behoorlijk uit was. Na zo ongeveer 50 km verder oostwaarts gereden te hebben, vonden we midden in het dorp een afslag en gingen naar links waar een slagboom voor ons open ging en dat was de grens.
Eerst aan deze zijnde van de rivier konden we het land Moldavië uit en nadat we de brug zijn overgestoken konden we de grens van Oekraïne passeren. Het heeft zo ongeveer een uur geduurd en de bussen zijn grondig nagekeken en gefotografeerd.
Nadat we in Oekraïne vrij konden rijden zijn we in één keer doorgereden naar onze bestemming en dat was een goede en voorspoedige reis.
Om ca 17.15 uur zijn we aangekomen op onze bestemming na 450 km te hebben gereden.

Groeten van ons 4en en tot morgen hopelijk.

• 22 November 2021 - 23:00

S. Eggebeen:

Doe Kees en Tanja de groeten van Otto.

• 22 November 2021 - 23:19

Jelle De Pater:

Weer op het oude vertrouwde adres, allen de groeten van mij. Fijn dat het tot nu toe een mooie reis is geweest. Ik ga hier nog wel door met werk in Alblasserdam en thuis met mijn verfwerk.

• 23 November 2021 - 11:25

Ria Ten Brinke:

Wel wat teleurstelling oeps grens weg. Je kunt er alles verwachten he. Maar jullie zijn met al die kilometertjes weer behouden aan gekomen.
    Om dankbaar voor te zijn.