Op de terugweg - Reisverslag uit Zjytomyr, Oekraïne van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu Op de terugweg - Reisverslag uit Zjytomyr, Oekraïne van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

Op de terugweg

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

26 November 2021 | Oekraïne, Zjytomyr

lieve familie, beste vrienden en allen die meelezen.

Nadat we vanmorgen eerst een heerlijk ontbijt met een lekker gebakken eitje genuttigd hebben, hebben we daarna ook weer hartelijk afscheid genomen van het gezin van Aalst en hun bedankt voor de gastvrijheid.
Vandaag aan onze terugreis begonnen. Deze reis waarin goede en minder goede wegen elkaar afwisselden. Soms is de brug zo onbetrouwbaar, dat je beter door het water kun gaan.
Als dan het taluud erg steil is met veel zand, is het erg plezierig, dat we een 4X4 bij ons hebben, zodat we met alle twee de bussen weer boven konden komen.
Ook hebben we hele stukken gehad, dat de gemiddelde snelheid niet boven de 30km/h kon komen, omdat je telkens weer de keuze moest maken door welk gat je ging rijden om dat gaten mis rijden niet meer mogelijk was.
Tussen de middag hebben we een picnic georganiseerd met heerlijke tomaten-groentensoep met toast van Geertrui, die ons geweldig verwend onderweg.
Hierna nog enkele uren gereden tot in de stad L’viv waarvan we het centrum (bijzonder) zorgvuldig hebben bekeken, voordat we de weg weer hadden naar de grens in Krakovertz. Daar aangekomen waren we niet de enige en hebben we best wel even in de rij gestaan om Ukraïne uit te komen (dit heeft zo ongeveer 4 uur geduurd) en toen moesten we de grens, Polen in nog even nemen en dat heeft ook nog eens 2,5 uur geduurd dus in totaal zijn we 6,5 uur bezig geweest om van Ukraïne naar Polen te komen. Nu rijden we nog een klein stukje en gaan we lekker slapen om morgen b.l.e.w.z weer verder te kunnen gaan.
Vandaag hebben we ongeveer 540 km gereden bij zeer goede weersomstandigheden.
Groetjes en wederom tot morgen, dan laten we het hier nu bij.

• 26 November 2021 - 08:52

Ria:

Na jullie gevolgd te hebben via de boeiende reisverslagen wens ik jullie een goede en veilige reis naar huis.

• 26 November 2021 - 09:05

Fam Ten Brinke:

Tjonge jongen, Wat een avontuur hebben jullie iedere keer weer. Ja die wegen zijn
    Geen wegen in Nederland. Maar een wonder jullie komen altijd weer op jullie plek.
    Ook Gods bewarende hand toe gewenst voor de verdere reis.
    Bedankt dat we weer mee konden kijken en lezen.
    ( zet nu even fam ten Brinke neer haha want de naam Ria is er meer zie ik.
    Hartelijke groeten van ons!

• 26 November 2021 - 12:10

Peter:

Wat mogen wij blij zijn met onze wegen hier. Jullie hebben veel beleefd, ontmoetingen gehad, gezien. En ook de mensen daar mogen bemoedigen. Dank voor de verslagen. Voor nu wens ik jullie een goed reis naar huis met een behouden vaart.

• 26 November 2021 - 12:19

Nico Van De Poel:

Dag reizigers,

Echt een reis met avontuur; wat zullen jullie een indrukken meenemen.
    Een heel goede en voorspoedige reis en behouden thuiskomst.
    Groet,
    Nico

• 26 November 2021 - 12:57

H.Lindhout:

Heel goede reis allemaal en Arjan in het bijzonder, wat een ervaringen. God bless you!