Overgang naar Kazachstan - Reisverslag uit Astana, Kazachstan van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu Overgang naar Kazachstan - Reisverslag uit Astana, Kazachstan van Ton Maanen (HVVC) - WaarBenJij.nu

Overgang naar Kazachstan

Blijf op de hoogte en volg Ton

19 Oktober 2017 | Kazachstan, Astana

Do 19-okt.

Beste lezers,
Het is ons gelukt om gisterenavond (wo 18-okt) Kazachstan nog te bereiken, na een voorspoedige reis te hebben gehad kwamen we net na 19:00 aan bij de grens. Na de paspoortcontrole mochten Ton en Johan nog even mee naar een kantoortje voor verhoor waar ze enthousiast ontvangen werden met de woorden 'Hi guys, how are you?' helaas waren dit de enige engelse woorden die hij kende... Gelukkig had hij een goede vertaal app op zijn telefoon die de vraag of wij drugs of andere verboden middelen mee wilde nemen duidelijk kon maken. Na goedkeuring van onze paspoorten waren de voertuigen aan de beurt. Deze controle ging zeer soepel, het enige waar de controleur nog eens extra goed naar keek was een pakje stroopwafels, deze had hij waarschijnlijk nog nooit eerder gezien. Na de grensovergang zijn Ton en René gelijk even geld gaan wisselen en hebben ze een WA verzekering afgesloten voor de bussen. Na nog zo'n 150km Kazachstan in zijn gereden en de klok weer een uur vooruit ging was het alweer 23:30 voordat we een mooie parking voor de nacht hadden gevonden. Deze morgen zijn we weer om 5:00 weggereden omdat we willen proberen vrijdagavond in Almaty aan te komen. Vandaag zullen we dus proberen weer zo veel mogelijk kilometers te rijden, tot nu toe zijn de wegen gelukkig zeer goed en kunnen we een goede slag maken.

• 19 Oktober 2017 - 21:38

Jannette De Gast Van Maanen:

Wat een zegen dat tot nu toe alles zo voorspoedig mag gaan liefs van ons

Ton

Graag maak ik met medereizigers reizen die niet zomaar standaard zijn. Daarnaast wil ik graag broeders en zusters in het geloof ontmoeten over de gehele wereld en in het bijzonder in de voormalige USSR landen. Daarom reizen we voor de stichting HVVC vanuit Nederland richting het oosten.

Actief sinds 26 Feb. 2014